תרומות תיאורטיות למדעי המוח והתאמתם לעולם החינוך!

על פי ממצאי מחקרים, איורים, עדויות מומחים אלה שמונת התבניות שניתן להשתמש בהם ללא דיחוי לחולל שינוי בעולם החינוך.

1. להתמקד בפדגוגיה של הלומד: כל מוח הוא ייחודי ולומד בדרכו שלו

2. להרם את החסמים לפני שנעים קדימה ולעורר את הרצון ללמוד. המוח מחליט ללא ידיעתך – זהו גילוי מחקר אמתי כי השכנוע עצמי עובר למצב אוטומטי במנגנוני התת מודע (אוטוסוגסטיה)

3. קח או גילה מחדש תחושת הנאה בחיים: המוח מחפש הנאה… ההפך הוא דיכוי הרגשות ותחושת תסכול בחיים בעיקר במצבי לחץ.

4. התמקדות בתשומת לבו של הלומד: המוח מעבד רק משימה אחת בכל פעם (פוקליזציה)

5. משחק עם הרגשות הפנימיות (אמוציות): הרגשות שהן אנרגיות בתנועה מכפילות את יכולות הלמידה שלנו

6. לחזק את השינון: המוח זקוק לחזרה כמו אתו פתגם מפורסם : "כל הלומד ואינו חוזר כאילו זורע ואינו קוצר" (פרקי אבות)

7. חיבור הראש והרגליים המוח זקוק לחמצן !: זה עובד הכי טוב כאשר הגוף זז לכן הליכה מהירה כמה קילומטרים בשעות הבוקר מאוד מומלצת וחיונית לתפקוד מערכת הגוף והמוח כמו ויסות הסטרס (לחץ נפשי המשפיע ישירות על רמת הורמון הקורטיזול) 

8. המשכיות תחושת נרטיב האהבה: המוח זקוק לאפשרות תגבור תחושה זו גם על פני הטווח הארוך

 

כותב המאמר הוא ד"ר דניאל גור אריה
דוקטור לפילוסופיה במדעי המוח
מורה ומרצה למדעי הרוח והחברה
יועץ ומדריך פדגוגי  

 

נציג שירות זמין לשיחה: אורטל

אורטל: 
אשמח להתאים עבורך טיפול אישי
אורטל: 
הכנס/י את מספר הטלפון שלך ואחזור אלייך

נציג שירות זמין לשיחה: אורטל

אורטל: 
הכנס/י את מספר הטלפון שלך ואחזור אלייך